Нові орієнтації і цінності освіти підводять до нового розуміння виховання як діяльності, що базується на саморозвитку і його педагогічній підтримці. Ці нові цінності набувають особливої значимості в умовах суперечливості соціальних форм. Стають надзвичайно актуальними такі задачі, як поглиблення розуміння індивідуальності кожної дитини, орієнтація освіти на турботу про зростаючу людину.
Гуманізація сучасної освіти залежить від здатності педагогів повернутися до індивідуальності дитини. У цьому контексті педагогічна підтримка являє собою ту систему засобів, що реально допомагає дітям у їх самостійному моральному, громадському, професійному виборі; забезпечує умови для самостійного подолання труднощів їхнього саморозвитку в навчальній, комунікативній і дозвільній діяльності. Кожен педагог незалежно від своєї спеціалізації повинен вільно володіти даною технологією з метою індивідуального й особистісного розвитку дитини. Тільки в цьому випадку освіта і дитина зможуть стати вільними.
Методи створення ситуації успіху:
ігрова діяльність;
проблемні ситуації;
рефлексія
Принципи:
диференціація;
співробітництво та педагогічна корекція;
гуманізація навчання ;
єдність родини і школи.
|